TERKINI

Amerika, Eropah telah meninggalkan ajaran agama mereka, kata Tun Dr Mahathir

Mahathir Mohamad – foto Youtube TDM

PUTRAJAYA, 23 Nov 2023 – Bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad menyifatkan Amerika Syarikat dan Eropah sebagai negara yang telah meninggalkan ajaran agama mereka sendiri apabila tidak berbuat apa-apa ke atas kekejaman Israel.

Dalam satu kenyataan hari ini, Mahathir beranggapan bahawa Eropah dan Amerika adalah yang bersalah atas pembunuhan beramai-ramai yang sedang berlaku di Palestin.

“Tetapi dunia tidak boleh berbuat apa-apa kerana Kerajaan Amerika dan Eropah dengan jelas bersetuju dengan apa yang Israel lakukan.

“Orang Eropah dan Amerika adalah yang bersalah atas pembunuhan beramai-ramai yang sedang berlaku kerana mereka jelas bersetuju. Katanya.

Atas keadaan ini, Mahathir menyifatkan ia adalah tatanan dunia baru yang mengikut kehendak Amerika dan Eropah.

“Inilah susunan dunia menurut Kerajaan Amerika dan Eropah.

“Saya ingin mengatakan Tuhan tolong kami.

“Tetapi kerajaan ini tidak percaya kepada Tuhan. Mereka tidak boleh. Mereka telah meninggalkan agama mereka sendiri. Luah Mahathir.

Menurut Mahathir, dunia sedang menyaksikan pembunuhan beramai-ramai rakyat Palestin oleh Israel.

“Ia bukan peperangan. Kami tidak melihat tentera Palestin melawan penceroboh Israel.

“Yang kita lihat hanyalah tentera Israel, bersenjata lengkap, membunuh dan mencederakan rakyat Palestin yang tidak bersenjata. Kami melihat kanak-kanak dibunuh. Kami melihat bayi kekurangan oksigen dan mati. Kami melihat hospital terpaksa berpindah. Dan bandar Gaza dihancurkan ke tanah dengan jelas menguburkan rakyat Palestin.

“Ia bukan peperangan. Ia adalah pembunuhan beramai-ramai. Ia adalah pembersihan etnik. Ia adalah pembunuhan beramai-ramai. – malayadaily.com

Facebook
Twitter
WhatsApp