TERKINI

Jika kita gagal, akan ada kesan kepada kerajaan persekutuan – Amirudin Shari

foto kredit nst

KUALA LUMPUR, 24 Mac 2023 — Pakatan Harapan (PH) tidak mampu kehilangan Selangor pada pilihan raya negeri yang mesti diadakan tahun ini kerana ia akan menjejaskan kedudukan gabungan itu di peringkat persekutuan, kata Datuk Seri Amirudin Shari.

Amirudin, yang merupakan Menteri Besar Selangor dan ketua PH negeri, memberitahu The Straits Times dalam satu temu bual yang diterbitkan semalam bahawa kempen PH Selangor akan memberi tumpuan dengan bekas seteru politiknya yang bertukar menjadi sekutu dalam Barisan Nasional (BN) untuk kestabilan di kedua-dua parti itu, peringkat kerajaan negeri dan persekutuan.

“Selangor tidak mampu untuk gagal. Jika kita gagal, akan ada kesan kepada kerajaan persekutuan,” katanya dipetik sebagai berkata.

MB Selangor sejak 2018 juga berkata beliau berharap untuk mempunyai satu lagi penggal menerajui kerajaan negeri bagi mencapai visi dan projeknya yang memfokuskan kepada isu alam sekitar dan perubahan iklim.

“Saya memerlukan satu penggal lagi untuk memastikan semua yang saya bayangkan boleh dilaksanakan,” katanya kepada akhbar itu. – sumber malaymail.com

Facebook
Twitter
WhatsApp