TERKINI

AS dan rejim Israel hanya hentikan perang selepas semua rakyat Palestin di Gaza dibunuh – Tun M

Mahathir Mohamad – foto facebook TVPAS

KUALA LUMPUR – Bekas perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa nyawa kira-kira 200 rakyat Palestin yang tidak berdosa boleh diselamatkan sekiranya Majlis Keselamatan Amerika Syarikat (AS) meluluskan resolusi yang menyeru gencatan senjata di Gaza.

Bagaimanapun, disebabkan keengganan Majlis Keselamatan AS meluluskan resolusi itu, 200 rakyat Palestin terbunuh dalam perang dengan rejim zionis.

“Oleh itu, AS bersalah kerana membunuh 200 rakyat Palestin.

“Israel tidak akan menghentikan perangnya terhadap Gaza sehingga ia mencapai objektifnya.

“Objektifnya adalah untuk memusnahkan Hamas sepenuhnya,” katanya menerusi kenyataannya hari ini. Ujarnya.

Tun Dr. Mahathir menegaskan, memandangkan bom dan roket tidak dapat mengenal pasti Hamas, maka bagi rejim zionis semua rakyat Palestin mesti dibunuh kerana antara mereka dikatakan akan ada Hamas.

Oleh itu, sindirnya, apabila rakyat Palestin di Gaza dibunuh, anggota Hamas yang bersembunyi di antara mereka akan dibunuh.

“Bayi dan kanak-kanak Palestin yang juga akan dibunuh hanyalah cagaran. Selain itu mereka berkemungkinan akan menjadi ahli Hamas apabila dewasa.

“Jadi, bagi rejim zionis, membunuh mereka (rakyat Palestin) adalah sebahagian daripada perang untuk keselamatan Israel.

“Jadi, bilakah Israel akan menghentikan perang? Ia hanya akan menghentikan perang apabila Hamas sudah tiada,” katanya.

Menurutnya, rejim zionis hanya akan menghentikan pembunuhan beramai-beramai-ramai dan merasakan selamat apabila semua nyawa rakyat Palestin telah dibunuh.

Oleh itu, tegas Tun Dr. Mahathir, Amerika mesti menegakkan hak Israel untuk meneruskan peperangan dan membunuh semua rakyat Palestin. – malayadaily.com

Facebook
Twitter
WhatsApp