TERKINI

MB Kedah, Pejuang Kedah Serah Proklamasi Orang Melayu

Presiden Pejuang Tandatangan Proklamsi – Foto Khairuddin Abu Hassan

KUALA LUMPUR, 12 Mei 2023 – Parti Pejuang Tanah Air Kedah semalam telah menandatangani Proklamasi Orang Melayu dan menyerahkannya kepada Tun Dr Mahathir Mohamad.

Turut kelihatan dalam sesi tersebut ialah Presiden Pejuang, Mukhriz Mahathir dan beberapa pimpinan negeri.

Menurut Ketua Mobilisasi Proklamasi Orang Melayu, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan ketika dihubungi, usaha ini telah mula menampakkan hasil bila mana pemimpin Melayu tanpa mengira parti politik telah bersama-sama menyokong usaha murni ini.

“Hari ini kita dapat lihat perkembangan yang sangat positif dikalangan pemimpin Melayu tak kira apa jua parti, telah sama-sama tandatangan dan sokong usaha murni Tun M ini.

“Kita dah beritahu kepada semua, Proklamasi Orang Melayu ini untuk semua orang Islam dan Melayu, ia usaha untuk menyatukan semua orang dan pemimpin Melayu bagi membela nasib bangsa. Katanya.

Dalam perkembangan yang sama, Menteri Besar Kedah YAB Dato’ Seri Muhammad Sanusi Md Nor juga telah menandatangani Proklamasi dan menyerahkan secara peribadi kepada Mahathir di Kedah, semalam.

Sebelum ini, Presiden PAS Tan Sri Dato’ Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang turut menyatakan sokongan dan menandatangani Proklamasi Orang Melayu bersama Menteri Besar Terengganu, Dato’ Seri Dr. Ahmad Samsuri Mokhtar, Datuk Seri Haji Takiyuddin Hassan Setiausaha Agung PAS dan Mohd Syahir bin Che Sulaiman Setiausaha Politik Presiden PAS.

Antara pemimpin lain yang turut menandatangani iala pimpinan Bersatu yang diketuai oleh Timbalan Presiden dan Ketua Penerangan. Bekas Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin juga turut menyokong dan menandatangani Proklamsi. – malayadaily.com

Facebook
Twitter
WhatsApp