TERKINI

LIMA ’23 : Anugerah Pencapaian Sepanjang Hayat Buat Tun Mahathir

Foto Sinar Harian

LANGKAWI, 27 Mei 2023 – Pencetus idea LIMA, Tun Dr Mahathir Mohamad menerima Anugerah Pencapaian Sepanjang Hayat bagi Anugerah Maritim dan Aerorangkasa Global IBR 2023.

Anugerah itu diberikan untuk menghargai individu yang berdedikasi dalam mempromosikan industri aeroangkasa dan maritim serta telah membantu sektor ini ke tahap lebih tinggi sekali gus memberi manfaat kepada rakyat dan negara.

Ia dianugerahkan buat julung kalinya sempena Pameran Maritim dan Aeroangkasa Antarabangsa Langkawi 2023 (LIMA ’23)

Dr Mahathir ketika ditemui pemberita selepas majlis di Pusat Pameran Antarabangsa Mahsuri (MIEC) di sini malam ini berkata anugerah itu merupakan satu galakan kepada semua pemain industri aeroangkasa dan maritim untuk melakukan yang lebih baik dalam mempromosikan industri tersebut.

Ditanya mengenai LIMA ’23 yang bermula Selasa lepas dan bakal berakhir esok, beliau berkata penganjuran kali ini adalah baik dan lebih ramai pihak menyertai pameran pada edisi ke-16 acara itu.

LIMA yang diadakan sejak 1991 merupakan cetusan idea bekas Perdana Menteri itu.

“Saya percaya LIMA akan kekal dan harap Kerajaan Malaysia meneruskan penganjuran acara dwitahunan ini,” katanya.

Dr Mahathir juga berkata industri aeroangkasa serta maritim berkembang dengan baik dan penganjuran LIMA dapat memberi peluang kepada pempamer untuk mempromosikan produk mereka.

Beliau melihat penganjuran LIMA turut membantu sektor pelancongan dengan kemasukan delegasi asing ke negara ini. – Bernama

Facebook
Twitter
WhatsApp